Bedriftsbehandling

MASSASJE, FYSIOTERAPI OG TRENING TIL BEDRIFTER

Vitum fysioterapi tilbyr skreddersydde løsninger for din bedrift, på deres arbeidsplass. Vi tilbyr trening, massasje, fysioterapi eller en kombinasjon av de tre. Ta kontakt i dag for et uforpliktende tilbud på bedriftsmassasje, bedriftsfysioterapi, bedriftstrening eller en pakkeløsning.

Hvorfor?

De absolutt aller fleste ansatte i Norge i dag har et arbeid som vil kunne bidra til utvikling av smerter i muskler, sener, nerver og skjelett. Mange av oss har et arbeid som ikke er tungt belastende over kort tid, men over lengre tid blir en ensidig overbelastning for kroppen. Stillesitting dras hyppig frem som årsak til smerter og ubehag, men mange andre lite varierte arbeidsstillinger og arbeidsoppgaver vil også kunne påvirke kroppen negativt. Dessuten kan stress grunnet tidsfrister eller for mange/utfordrende arbeidsoppgaver bidra til muskelsmerter.

En enkel måte å bidra til økt trivsel, lavere skuldre og mindre arbeidsrelaterte plager, er gjennom bedriftmassasje, bedriftsfysioterapi og/eller bedriftstrening. Mindre arbeidsrelaterte plager gir færre og kortere sykemeldinger som igjen er positivt for bedriften. Som daglig leder eller eier er du nok opptatt av at de ansatte har en god arbeidsplass med høyt trivselsnivå. Det gir mer effektive ansatte, du får en mer attraktiv arbeidsplass og kan spare i gjennomsnitt 13.000 kr uken pr sykemelding (www.sintef.no)

Bedriftsbehandling Bergen

Bedriftsbehandling laksevåg

Bedriftsbehandling

Hva?

MASSASJE OG/ELLER FYSIOTERAPI

Vi kommer til deres lokaler, og har med alt vi trenger til behandlingen – benk, olje, desinfeksjon, håndklær etc. Dere stiller med et ledig rom med mulighet til å utføre behandling og samtale uforstyrret. Vi fører journal – men vit at vi har taushetsplikt. Hvor lang tid som settes av pr person er opp til dere, men dersom det ønskes en fysioterapeutisk undersøkelse og anbefaler vi at det settes av 30 minutter.

TRENING

Trening er en stor del av det å ha en frisk og funksjonell kropp, og nesten alt du gjør av aktivitet vil hjelpe. Vi legger opp til trening etter deres behov, ønsker og begrensninger. Eksempler på trening:

• 20 minutters kontortrening av typen tøy og bøy og enkle øvelser for å få en variasjon i hverdagen, et avbrekk fra stillesitting og økt blodsirkulasjon. Dette kan gjøres ved kontorpult og krever ikke mye plass. Avhengig av kleskode på deres arbeidsplass, kan det være en fordel å ha med tøy som er lett å bevege seg i.
  • 30 – 60 minutters gruppetrening på slutten av arbeidsdagen, med fokus på lett økning av styrke og kondisjon. Dette krever at de ansatte har med treningstøy og er klar for en god økt og litt svett på pannen. Det krever også et litt større område, avhengig av hvor mange dere er.
  • Personlig trening i små grupper i Vitum Fysioterapi sine lokaler. Vi kan maksimalt ha 3 stk pr gruppe