Treningsprogram for utrente

10 ukers treningsprogram for utrente som ikke kommer i gang

Ønsker du å komme i gang med et treningsprogram, og er formen helt på bunn? Alle vet at et lavt aktivitetsnivå og lite trening er negativt for helsen, men mange har problemer med å komme i gang. Har man vondt i skuldre og rygg er det ikke intuitivt å trene, selv om det som regel er veien ut av smertene. Er man trøtt og utslitt etter jobb frister det ikke å komme seg ut og være aktiv, selv om det på sikt vil gi overskudd. Problemet med å komme i gang er som regel at du ikke vet hvordan, og at du opplever innsatsen som kreves som for stor. Jeg vil gjøre det enkelt for deg!

Å få på plass en treningsrutine handler om nettopp rutine. Ingen har oppnådd resultater og livsstilsendring næret på motivasjon, det krever disiplin og dedikasjon. For å orke å fortsette også etter første uken, krever det at du starter forsiktig og bygger sten på sten. Selv om det du gjør i starten ikke føles som om det er nok til å gi en endring, handler de første månedene om å skape treningsglede og mestringsfølelse, ikke å bli verdensmester.

Les også: Fysiske plager fra STRESS

Treningsprogrammet som hjelper deg i gang

Jeg har laget et program som skal hjelpe deg i gang. Nedenfor finner du en treningsplan du kan laste ned, og en fil med bilder og forklaring til styrkeøvelsene du skal bruke i treningsplanen,trykk på «last ned» på begge to og kom i gang i dag! Treningsplanen er for dem som pr i dag ikke har noen aktivitet eller trening i hverdagen og som regner seg selv som helt utrent. Synes du det er vanskelig å motivere deg til små turer og lett hverdagsaktivitet, så er dette planen for deg! Det starter lett med små oppgaver som gradvis vokser i intensitet og varighet.

Om noen uker vil jeg legge ut del 2, som er litt mer krevende og består av flere øvelser. Lykke til! Ikke nøl med å ta kontakt hvis du lurer på noe!

Fysioterapeut i Bergen, Vitum Fysioterapi AS

Sonia, Vitum Fysioterapi AS i Bergen

Trenger du hjelp til å redusere muskelspenninger? Massasje kan være en ypperlig behandling mens du kommer i gang med trening!

 

1 comment

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *